fredag 1 maj 2009

Big Comedy


en del av dukningen
Jag,kvällen till ära.

Valborgsmässoafton igår. Våra vänner H&H kom och hämtade upp oss och vi begav oss sen till stan. Big Comedy var i stan. För er som inte vet så var landets bästa stå uppkomiker på besök, med 2 föreställningar.Vad sägs om Lennie Norman,Johan Rehborg, David Batra, Henrik Schyffert, Johan Glans, Petra Mede & Peter Wahlbeck?


Biljetten var rätt så dyr så man hoppades att det skulle vara värt priset. Men det var så j**la grymt bra. Så jag tycker synd om dom som inte passade på att gå nu när dom var här. Johan Rehborgs stand-up var så brilliant(jag som trodde att han skulle vara sämst) så jag skrattade så jag grät och mina kinder var ömma bra länge efter föreställningens slut.

I det stora hela höll alla en väldigt hög klass på sina nummer men sämst måste jag nog säga att Petra Mede var. Showen var 1 timme och 40 min så det var lagomt, men man hade gärna stannat längre.
Efteråt åkte vi tillbaka hem till oss och startade grillen. H fick ta ett kort på mig, som ett bevis på att jag också varit med under kvällen ;), vill ju helst inte vara framför kameran för tillfället.
Vi åt god mat och somliga mår inte så bra idag ;-)! Själv mår jag kanon förutom att jag knappt sovit något inatt, för det blev ganska så sent. Vi sjöng(och ylade) till Singstar och allt eftersom blev det väl en del djupa samtal.
Gubben spillde rödvin två gånger under kvällen *väldigt lyckat*, en gång på köksduken och en gång på mattan i vardagsrummet(ja hela glaset åkte ner på mattan).
Sällskapet sovde även över här, var egentligen inte planerat så, men jag hade ingen direkt lust eller ork att skjutsa hem dem 03.30 precis ;-)!
Sen efter frukosten har jag bara varit ute, solen skiner och man får njuta av varje solstråle. Efter en rätt intensiv och trevlig gårdag så kommer det bara att vara lugna gatan här hemma ikväll, tillsammans med chipsen som blev över från igår :)!

Inga kommentarer: