fredag 15 maj 2009

Äntligen fredag


Läkaren har ringt och jag fick reda på veckans provsvar. Sänkan låg på 6 och njur- och leverprover såg bra ut. Hb låg på 132 och det var lite mindre än sist. Det är ingen dålig siffra men det har sjunkit, läkaren tyckte dock att jag kunde äta järntabletter också för att få upp "förrådet".
Nästa vecka ska jag öka cellgifterna till 7 tabletter men fortsätta med 2 kortisontabletter tills jag ska till henne om några veckor.

En på praktiken frågade mig idag om jag blivit större runt bysten hehe. Och ja, det har jag nog,hela kroppen har nog blivit lite mjukare sen jag började med medicinerna.

Idag fick vi hem en låda och papperspåsar för den nya källsorteringen så nu måste man vänja sig vid att kasta rätt saker till rätt påse. Men det blir säkert bra!
Idag har vi inget planerat och det känns så skönt.Att bara vara hemma passar mig fint!

2 minderåriga pojkar rånade en gammal tant här i området igår eftermiddag, så nu måste man börja använda överfallsalarm när man ska gå och handla. Polisen fick tag i dem som tur var,men dom kan inte straffas pga sin låga ålder. Sen var det ju rånförsök(som misslyckades) i affären för inte så längesen.
Finns det inget annat för dagens unga pojkar att göra än att skaffa så många prickar som möjligt i registret??

2 kommentarer:

Nygammalt sa...

Aj då, du får inte ha handväska med dig till affären då, då blir du nog mindre rånbenägen. stoppa kort och mobil i innerfickan.

Vad är det för affär du har hittat då? Har för mig att jag har sett någon sådan affär i Umeå på nätet.

Hoppas att du snabbt blir bättre. Större bröst säger du...bomber kanske L säger ;)

Gårdsromantik sa...

Men så läskigt med alla rån i Umeå - ta med lite extra peppar också - fy vad obehagligt.

Hoppas att det går bra med medicineringen!

Kram Maud