lördag 2 maj 2009

money money money


Ojojoj vilken dag det har varit idag. Har knappt varit hemma. Vi tog en liten sovmorgon idag och vaknade till halvdåligt väder. Perfekt att åka och handla på. Jag gick in på HM och provade lite kläder men kom ut tomhänt (gubben var nog mest glad över det hehe).
På COOP passade vi på att skaffa ShopExpress eller vad det nu heter, ja så man kan handla snabbare. Så det var dagens vuxenpoäng av oss.

Vi gick även in på EXPERT en snabbis för att kika runt. Ska köpa ett macroobjektiv snart men är grymt sugen på att köpa en bärbar dator också. Så då måste jag prioritera och macrot går före, sen vill vi spara ihop pengar till en utlandsresa med våra vänner.Om man ändå var miljonär!
Men vi kom iaf ut med en film, Madagaskar 2. Den kostade bara 78:- och det var den värd tyckte jag så den ska vi se efter Robinson.

När vi kom hem mötte vi grannarna som var påväg bort. Dom skulle på MediaMarkt som nyss öppnat här och frågade om vi ville hänga med. Så vi slängde in varorna i frys & kyl och skyndade oss iväg. Nu var vi inte där för att handla något men ack vad mycket man hittade, så det får bli en annan gång i framtiden. Men vad sägs om en 70" tv för 399.000 kronor??Återigen, man skulle ha varit miljonär.
Väl hemma började gubben med grillen (har ätit grillat 3 dagar i rad nu :)) och jag gjorde pinnbrödsdeg.
Idag fyller As brorsdotter 18 år, så grattis till dig L! Hoppas att du haft en bra dag. Det är helt sjukt, jag har varit i hennes liv sen hon var 9 år, tiden går verkligen snabbt!

3 kommentarer:

Nygammalt sa...

Ja om man vore miljonär...då skulle jag bo ännu mer söderut =)

Vad funderar ni på för utlandsresa och med vilka? Det är verkligen på tiden isf.

Ellen sa...

MediaMarkt är en trevlig affär (den är ju tysk hehe). Vi har kikat pa en av de där tv:arna här med och de är verkligen extremt stora (och dyra!)

Ellen sa...

Haha ja det är fantastiskt. Undrar hur manga sana de säljer?!