fredag 22 maj 2009

Solen skiner, himlen är blå....

Pimp my flowers

en liten bit av grannens jordplätt
Vaknade typ en miljon gånger inatt och inte gjorde det bättre av se att himlen var full av moln. Efter att ha legat och dragit mig en stund gjorde jag iordning frukosten och slängde i mig den.
Skulle ner på stan en sväng för lite ärenden.
När jag gått en stund märker jag att molnen börjar skingra sig och att solen tittar fram.
Tog första bästa buss hem och väl hemma var det jättevarmt. Har varit ute sen dess. Från 13.30 fram till 20.20.
Gubben började jobba kl 15 men jag har haft trevligt sällskap i min kära granne. Hade också turen att få äta middag med dom,fick grillad kyckling och potatissallad *mmm* sååå skönt att slippa laga mat för en. För det kommer jag få göra mycket av nästa vecka då gubben åker iväg.
Grannen har fått det så fint hos sig(men så har hon väldigt gröna fingrar också), själv har vi inte köpte några blommor än, men hade tänkt göra det på måndag.
Är ensam fram till kl 22.30 ikväll, men det lär gå snabbt. Hade tänkt göra fruktsallad lagom till "Berg flyttar in" och då är han ju nästan hemma.
Det jag köpte idag på stan visar jag imorgon eller så...

2 kommentarer:

Nygammalt sa...

Vad härligt att vara ute! Tror dock inte att vädret har varit så bra här idag.

Snart kommer A hem, hoppas att du har klarat dig själv ;)

Förhoppningsvis får jag åka till L snart och hälsa på lilla bebisen.

Fin tröja/klänning du har köpt.
Martin hälsar också!

åsa sa...

vart ska gubben åka? Vilken härlig dag du haft, shopping och gott sällskap!