onsdag 1 april 2009

packning pågår


Då har man börjat att packa inför morgondagen. Ska bli så skönt att få komma hem. As syster har kommit upp så henne får vi träffa imorgon. Längtar efter pojkarna också (hennes två barn). Ska bli kul att se hur mycket dom växt sen sist vi sågs.
Eftersom jag känner A så väl så vet jag att han kommer att packa imorgonbitti :p. Själv packar jag gärna någon dag innan åsså går jag igenom väskan och packar ner kläderna dagsvis. .På så vis glömmer jag sällan något.Viktigastär kläderna inför begravningen.

Har så många necessärer så den silvriga får agera som medicinväska då jag åker bort.

Stannade hemma från praktiken idag också. Jag hade tänkt gå, men efter frukosten började magen att krångla och då är det ingen idé att röra sig nå längre sträckor. Hoppas innerligt att det går över till imorgon för jag börjar bli lite less faktiskt.

Jag är en sån där person som åtar mina plikter även fast jag är sjuk (tex vid feber). Jag har spelat innebandy med feber, fotboll likaså. Jag blev matchens lirare en gång när jag spelade med feber. Bäst på plan med feber, och det var ingen skitmatch precis. Dumt,jag vet,men jag vill bara inte svika någon. Sist jag gjorde så var på den senaste praktiken. Då hade jag en febersväng på 2 veckor, men jag tog en alvedon och gick på jobbet och stupade då jag kom hem igen.
Så nu när man för en gångs skull ringer och sjukanmäler sig så känns det ändå dumt. Visst, jag är där just pga att jag ska vara där för att "komma tillbaka" och få komma ut i arbetslivet, men att vara hemma 2 dagar tar emot lite.

Fick hem deklarationspapprena idag. Var bergsäker på att jag skulle få bakskatt, men icke då. Det blev ingen summa värd att nämna men det var iaf ett plus.
Gjorde ett test på http://www.expressen.se/mode "vilket plagg är dyrast?" och det gick ganska skapligt måste jag säga, 8 av 10 rätt fick jag. Kan du se vilket plagg som är dyrast?

Längtar verkligen hem nu. Jag ringde mamma tidigare idag och bestämde maten inför lördagen. Ha, matlusten har ännu inte försvunnit.

1 kommentar:

Södralycke sa...

Hej! Tänkte bara kika in och säga att jag har fått ditt mail, och det är inte bortglömt! Det är bara lite för mycket på gång här just nu...men jag lovar att svara så fort jag hinner!!

Låter jobbigt med magen...några sådana symtom har jag aldrig haft av medicineringen, det har hållit sig till illamående. Hoppas det ger sig snart.
Kram Johanna