måndag 13 april 2009

Min dag i bilder

Det underbara vädret lockade ut en, och vad lockar inte mer än hembakat?! Måste säga att kakorna är ännu godare idag. Lyxade till det med den fina assietten som kommer från Rörstrand och heter "Swedish Grace" i färgen Äng.Samlar nämligen på den serien.Och tur nog så är det 30% rabatt på den ända fram till slutet på april :). För att inte bli helt uttråkad tog jag med mig lite böcker ut att kunna läsa. När jag gör kladdkaka gör jag till 99,9% microkladdkaka men till onsdagens kalas ska det få bli en kladdkaka gjord i ugnen. Lycko er som får komma hit och smaka ;)!


Eftersom det var så varmt ute och jag började känna mig lite slö drack jag vatten till fikat, men det var inte helt fel. Är ganska dålig på att dricka vatten, så ibland måste man ju kompensera det. Har suttit ute i 2 omgångar idag och jag hoppas på en repris snarast möjligen. Nu får vi i norr också känna på vårvädret, tror nästan att det var årets varmaste dag här idag.


Gubben jobbar ett grispass idag så man har haft många timmar att slå ihjäl. Har städat hela lägenheten och passade då på att sätta om blommorna och ge ny blomjord och näring.
Fick lite sovmorgon imorse och framåt förmiddagen kom solen och värmen, så jag liksom många, andra bestämde sig för att ta en promenad i det vackra vädret. Skulle ta med kameran men batteriet dog. Om vädret fortsätter såhär så kommer det att göra under för mitt skelett. Då kortisonet kan göra det svagare,är det viktigt att man belastar det rätt så att det blir lite motstånd, så promenader i solsken gör jag gärna kontinuerligt.



Såhär ser det ut i vardagsrummet. Bilderna är tagna vid samma tillfälle(en oktoberdag) med en vanlig digitalkamera. Jag är mycket nöjd med resultatet. Nu skulle man bara fått tapetsera om.Men vi vet inte hur vi ska göra, om det är värt det, för vi skulle gärna vilja flytta till en 3:a.

Här sitter jag nu. Mamma hjälpte mig att hänga om lite tavlor igår och tavlan här hängde tidigare i vardagsrummet. Nu får den vara i sovrummet. Det blev över av påskriset så jag gjorde en liten bukett som får pryda skrivbordet, och nu börjar dom snart blomma ut.

4 kommentarer:

torpargumman sa...

Vilken härlig dag du verkar ha haft. Hoppas fikat finns kvar på onsdag.

Nygammalt sa...

Ja lycko dem...du kan ju skicka ner lite till mig istället =)
Hörde av mamma att du hade bakat en massa.

Har du testat Leilas bok ännu?

Anonym sa...

Åh, vad mysigt. Vi har också haft fint väder här nere, både idag och igår. Spara fika åt mig! ;)

Camilla sa...

Linnea: det kommer att bli massor med fika, så du missar ingenting :) ska baka mer idag och en omgång imorgon!