söndag 12 april 2009

Oväntat besök

smet som ska bli apelsinkaka med choklad

Ingen skönhetssömn blev det inatt. Vaknade flera gånger. Värst var nog ändå när A fick ett jobbsamtal vid 06 tiden imorse. Somnade om och vaknade sen igen av att As föräldrar ringde. Dom var på väg upp till oss.
Ojdå, det hade vi ingen aning om. Vi hade pratat om att dom borde komma upp, för A fyller år till veckan. Så dom antog att vi visste att dom skulle komma. Så vi klev upp på en gång och jag började att baka.

Vi skulle inte ha besök idag så jag hade planer på att storstäda och baka i eftermiddag. Skulle ta fina bilder till bloggen osv, men i all stress så är det här det enda jag kan erbjuda. Fanns som ingen tid att grejja med annat.

Började först att baka en mjuk äppelkaka och den blev klar strax efter att dom kom hit. Sen högg vi in på fikat. Då vi inte har en bil brukar vi åka på ICA MAXI och handla då dom är här, så vi gjorde det idag också, och när jag går runt och strosar ringer mamma.
Det var planerat att dom skulle komma hit imorgon, men dom ville komma idag istället. Så helt plöstligt kände man sig lite stressad.

När vi kom hem så började jag baka apelsinkakan med mörk choklad och efter det bjöd jag på glass. Hann inte baka något mer, men hade tänkt baka mera på As födelsedag.
Jag brukar vanligtvis baka samma sak varje gång, men nu har jag bakat kakor som jag aldrig bakat förut. Men dom verkade uppskatta det iaf.

Mamma hjälpte också till att hänga om lite tavlor i vardagsrummet, så nu ser det okej ut.
Lilla L frågade mig om hon kunde få ärva en av dom, haha. Jag tror jag hellre skickar efter en sån tavla så att hon får en egen :p!

Eftersom familjen kom idag så har jag absolut ingen aning om vad jag ska hitta på imorgon. Trots den härliga ledigheten känner jag mig lite rastlös.
Nu tror jag att vi inte ska få mer oväntat besök för idag, så nu ska jag slänga mig i soffan och se vad kanalerna har att erbjuda.

1 kommentar:

Södralycke sa...

Hej!

Det låter som en hektisk dag! Hoppas du får en skön påskledighet kram Johanna