måndag 6 april 2009

Lite blandat

Jaha, då skulle jag föra över bilder till datorn, men självklart hittar jag inte överföringsladden. A glömde den hemma hos sina föräldrar, lite irriterad man är då *suck*, så det blir ett bildlöst inlägg.
Han ringde nyss hem och dom skulle skicka upp den med posten.

Fick ett samtal från sjukhuset idag. Dom är så nöjd med hur behandlingen tagit så nu ska jag få börja med 5 Methotrexat(cellgift) istället för fyra. Dom vill skynda på och samtidigt skona skelettet. Hoppas bara att man får må bra. Man hör ju hur vissa blir väldigt illamående vid den låga dosen.
Det kommer bli lite krångligt imorgon , då det är tisdag = cellgift och sen ska vi på kalas, så jag får äta en tidig middag så att jag kan få äta det som kommer att bjudas på imorrn.
Är annars nere på 4 Medrol.
Fick veta att:

sänkan låg på 2
hb på 135

hbt är lite lägre än sist, men ändå bra, men sen åt jag ju en redig dos kortison också när värdena steg så mycket. Både lever- och njurvärden var bra. Så än flyter det på som det ska.
Nämnde också till sköterskan att jag haft problem med magen, och händer det igen snart så ska jag höra av mig.
Nu väntar jag bara på att få en remiss på ultraljud så att man får se om inflammationen i kärlväggen blivit mindre.

CSI ikväll och Grissom kommer att lämna serien. Mycket sorgligt! Men serien lär ju överleva ändå. Jag följer alla CSI versioner, men Las Vegas är klart bäst.

Var en sväng på stan efter praktiken idag och letade efter en present. Men vad som ska köpas kan jag inte avslöja här idag,men fick iaf med mig hem ett par panelgardiner jag velat ha och 4 par muggar. Bilden på den får jag visa en annan dag.

När jag var hemma så passade jag på att leta recept i alla mammas damtidningar. Det blev några st så efter att ha packat upp satt jag länge och renskrev dem. Räk & krabbpajen vi åt i lördags var så god, så den hade jag tänkt bjuda på när As brorsdotter kommer på besök. Så snälla L, kom gärna snart ;)!

1 kommentar:

Nygammalt sa...

Jasså, nu dög det med shoppingen?! ;)

Hur länge och ofta ska du ta cellgifter då?