torsdag 23 april 2009

läkarbesök

Idag har jag varit hos läkaren. Visste redan om blodprovssvaren och dom var normala. 140 i hb och 5 i sänka. Så det enda jag gjorde där var att prata om tiden som varit, receptförnyelse och kollade blodtrycket i båda armarna.
i vänstra armen hade jag 87/70 och i den högra(den bra) 108/70. Det är normalt att det kan skilja 10 i armarna men när det är uppåt 20-30 så är något fel, och än så länge är det för stor skillnad.

Fick hem en remiss från Fys Lab om att jag ska på Ultraljud nästa vecka för att se om inflammationen gått ner. Har bara ätit medicinen sen februari så det är nog lite för tidigt att göra ultraljudet, och det kan nog styrkas med att blodtrycket fortfarande visar som det gör. Men det kostar ju ingenting och är ofarligt för mig, så det är lika bra att gå dit och kolla upp det och vänta på en ny kallelse senare i sommar.
Fick iaf den tidigaste tiden nästa vecka, är inte det typiskt så säg? Men man kanske somnar under undersökningen?
Vi diskuterade också om jag skulle få göra en ny skiktröntgen eller om det ska bli en magnetröntgen undersökning,men det blir ett senare problem.

Från och med nästa vecka ska jag öka cellgiftsdosen ytterligare, till 6 tabletter.Så nu kommer kanske illamåendet att träda fram. Skulle jag inte klara av det så ska man kunna ta det via spruta men jag är inte så förtjust i den idén(aldrig att jag använder sprutan på mig själv). Nu dröjjer det 8 veckor innan jag ska till läkaren igen, så jag hoppas att det kommer att gå vägen.

Innan lovet så hade barnen på min praktik sånguppträdanden. Någons pappa filmade lite småsnuttar och la in det på Youtube. Letade och såg mig själv 2 ggr i den snutten hehe. Men jag lägger inte ut den här,för jag vill ju skydda barnens identitet.

Dagens höjdpunkt var iaf mjukglassen och det härliga vädret! Hoppas på en repris imorgon!

Inga kommentarer: