tisdag 7 april 2009

Kalas

de nya muggarna

As pappa var snäll och skickade upp sladden igår så den var i postlådan då jag kom hem. Vi hade fotat en hel del nu då vi var hemma, så nu ligger de äntligen i datorn.
Dessa muggar köpte jag på Hemtex och kostade 39:-/st. Lagomt stora och sköna att hålla i.

Idag fyller min kära vän H år. Närmare bestämt 25, så ikväll blir det kalas. Efter praktiken gick jag och åt en hamburgare och om ca 40 minuter ska jag ta cellgiftet och efter det ska jag vänta 2 timmar innan jag kan äta igen. Egentligen är det väl 1½ timme man ska vänta, men för att slippa illamående och att jag får behålla maten så väntar jag 2 timmar efter mat, innan jag tar medicinen och sen 2 timmar till innan jag äter något annat. Vill ju inte missa det som bjuds ikväll bara för att tisdagar råka vara "cellgiftsdagen".

Imorse var vädret inget vidare så man klädde på sig, men självklart ville ju solen kika fram under dagen och man hade verkligen fel kläder på sig. Kommer dröjja länge innan man lär sig att klä sig rätt.

Gubben fyller år nästa vecka och jag har ingen aning om vad jag ska köpa till honom. De senaste gångerna har vi köpt stora saker gemensamt som födelsedagspresenter, men nu vill jag ju faktiskt ge honom något men vad? Och inte en bok, för det får han så ofta och vi har inte plats med några fler böcker....

Inga kommentarer: