söndag 26 april 2009

helgen

Lila/blå penseér

Utsikt från köket kl 20.00

Helgen har mestadels spenderats utomhus.Det vackra vädret lockade ut en och man har suttit många timmar i solstolen .Igårkväll var vi bortbjudna till ett par grannar på middag men gubben jobbade sent så han kom förbi senare,så jag var solo ett tag. Maten hade ett italienskt tema och vi åt och vi åt, och drack. Ja, alla andra hade vin i sina glas men jag drack cola. Men kul hade vi det ändå.
Världen är bra liten alltså, grannen hade bjudit dit ett annat par, och karln i det sällskapet var kompis med gubbens kompis. Och den här gemensamma kompisen umgicks med As storebror då dom var ung hehe.
Igår köpte jag också de första penseérna för i år. blev en liten zinkbalja till, men resten av vår lilla jordplätt får vänta, för snön har inte riktigt tinat bort ännu. Men ni kan tänka er vad glad jag blev då jag såg att mina taklökar klarat vintern OCH den dumma traktorn, som envisas med att köra över våra rosbuskar varje vinter.
Nu har förresten Wipeout börjat. Så nu ska jag avrunda det hela. Det är ju söndagsnöjjet här hemma. Tack o lov för att jag gav det programmet en chans, för det är ju skitkul att se folk studsa ner i vattnet insmord i gegga hehe.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Man kan inte tänka sig att det ska vara så roligt att se människor falla och klanta sig, men det är faktiskt riktigt kul :P

Nygammalt sa...

Fina bilder.
Ja nog är världen allt bra liten...

Och Wipeout är ju helt sjukt...kan inte förstå de som är med.

Nygammalt sa...

Du, läs det här:

http://knasigamamman.blogspot.com/2009/04/whats-hemlighet.html