tisdag 14 april 2009

Desperate housewives

Nybakat
Idag har man fått massa saker gjorda. Åkte till sjukhuset för att ta blodprov. Det gick bra, men jag kommer aldrig att vänja mig vid nålen. När jag drog av det hemska plåstret(man blir alltid "vaxad" av deras plåster) såg jag att nålen verkar ha tagit lite galet, för jag är alldeles mörkröd under huden.
Sen åkte jag ner på stan för lite ärenden, köpte bla ingredienser till räk & krabbpajen jag ska göra imorgon. Den pajen åt vi sist jag var hemma, och den var så god att jag bara måste göra den igen, för imorgon får vi besök av As brorsdotter.
Solen kom hit till oss idag också så man ville ju inte direkt gå på stan nån längre tid.
Annars har jag varit en duktig hemmafru som bakat(se bilden ovan). Det var första gången jag bakade dessa och jag måste säga att dom blev mycket goda. Imorgon ska jag göra kladdkakan och sen får det vara nog med bakandet en tid framöver hehe, har även varit duktig och städat & tvättat.
Snart är det dags för ytterligare cellgifter, så ikväll ska jag bara ligga i soffan och tur som jag har börjar nya Ugly Betty avsnitt och sen dubbla avsnitt på Desperate Housewives. Så mig kommer det inte att gå nån nöd på, om man säger så.
Men innan det börjar måste jag leta upp papper och penna och skriva ner frågor till min läkare som ska ringa mig imorgon, men det är inte så farligt om jag glömmer något för nästa vecka ska jag ändå dit.
Peace Out!!

1 kommentar:

Nygammalt sa...

Tv-kväll för mig med...men inget godfika. Finns inget sånt här.

Hoppas det går bra hos doktorn.