torsdag 9 april 2009

Glad Påsk

Pimp my påskris

blandfärgade tulpaner

fina kycklingar

Då hade man lov då. I 10 dagar får jag vara ledig,känner att jag behöver det faktiskt. Och vad har man för planer då då?? Jo, det är tänkt att As brorsdotter ska komma hit någon dag, jag ska åka hem en sväng, gubben fyller år, och jag ska bara vara.Har köpt lite blommor också, blandfärgade tulpaner och nån bukettplock. Det luktar ljuvligt i lägenheten av dem, så de ska jag köpa oftare. Lär ju bli lite dyrt, men man får välja sina stunder då man ska lyxa.
Påskriset står som en bukett på köksbordet och är pimpade med massa söta små figurer inköpta på bl.a Mias Lustgård & Åhlens.
Var på Hemköp idag och vid godiset fastnade jag vid en godismonter. En pappersaffisch med världens finaste kaninras. Det var en miniMusse. Hela jag blev alldeles varm av glädje av den bilden. Tänk att jag hade en sån tur att få ha Musse.
I gårdagens Diagnos:Okänd fick man en flashback, de undersökningar hon fick göra har jag ju nyss gjort. Hennes oro gällande lymfkörtlarna var verkligen en de´ja vú. Diagnoserna dom letade efter var verkligen Pest eller kolera. Vad väljer man, cancer eller en sjukdom som kan ha dödlig utgång(Lymfom vs SLE)??
Några dagar innan jag uppsökte akuten i vintras såg jag på en dokumentär. http://ttela.se/nojekultur/1.51206 .
Den handlade om en svensk tjej som hade diagnosen SLE(Lupus), hon valde först att inte ta vanliga mediciner utan åkte iväg för att testa den österländska, och när det inte hade nån effekt påbörjade hon medicineringen. Men försent. Sjukdomen hade redan börjat slå ut hennes organ och det enda som kunde rädda henne var en organtransplantation. Men hon hann inte så långt. Och för att göra saken ännu värre, så hade hennes mamma(som också var med i dokumentären) cancer. De var dom två mot världen.
När jag sett klart den så tror jag att jag hamnde i nån sorts akut tillfällig depression. Den var så sorglig att jag inte kunde tänka på annat flera dagar senare.
Dum som jag var googlade jag efter SLE och insåg då att flera av symtomen stämde in på mig, så den natten sov jag inte så gott.
Men för att återgå till programmet så fick Sandra tillslut diagnosen SLE och jag hoppas att allt kommer att gå bra för henne.

SLE
Immunförsvaret angriper den egna kroppen
SLE, Systemisk lupus erythematosus, är en kronisk inflammationssjukdom som hör till de reumatiska sjukdomarna. SLE är också en så kallad autoimmun sjukdom. Det innebär att immunförsvaret angriper den egna kroppen
Hoppas ni får en trevlig skärtorsdag med påhälsningar från Blåkulla :)

6 kommentarer:

Hanna sa...

Åh! Mys med lite påskpynt!
Glad påsk, förresten :D

Camilla sa...

Hanna: eller hur :)! Glad påsk till dig också ^^!

Nygammalt sa...

Glad påsk på dig med!
Du skulle ha frågat om du kunde ha fått Mimmi bilden =)

Hälsa A att han kan komma hem med blommor oftare så slipper det bli så dyrt för dig...

Linnea sa...

Hejsan. Hur var det vi sa, när kunde jag komma till er? Jag har Funkykidz på söndag, och på tisdag ska vi ha en avskedsfest för en kompis som ska till Israel/Palestina. Kan jag komma någon gång efter det? :)

Kramar och glad påsk!

Camilla sa...

Linnea: okej, men jag åker till övik på torsdag,men kan kanske skjuta på det tills på fredag. Så kom onsdag då om det passar, då fyller Andreas år..

Anonym sa...

Onsdag skulle passa jättebra. Jag ska prata med mamma och pappa så hör jag av mig senare. :)