fredag 3 april 2009

Smått orkeslös

Gårdagen var den värsta på länge. Jag vaknade 05.30 och på en liten stund hade jag besökt toaletten 3 ggr. Vid 07.15 klev jag upp,eller gav upp rättare sagt.
Vi skulle åka in vid 12 och jag började bli nervös, hur skulle jag klara av bussresan?
Så jag försökte ringa Reumaten för lite tips,men dom hade självklart inga lediga tider att ringa upp.
Valde då att ringa sjukvårdsupplysningen. Man ska alltså undvika fibrer, är jag dum, eller är jag den enda som trodde att fibrer skulle göra det bra igen?? men men, nu har jag iaf lärt mig en läxa.Jag ska alltså äta mycket vitt bröd bla. Vitt bröd segar till det i magen och det är så man ska göra.

Som tur var så valde min kropp att ta en paus på 4 timmar, så jag lyckades komma hem till gubbens föräldrar innan allt strejkade igen.
Men framåt eftermiddagen blev jag så matt, illamående och fick huvudvärk plus att andra saker värkte. A hade köpt proviva blåbärssoppa och den är uppdrucken nu.

På kvällen åkte alla till As brorsons träning för att vara med och/eller kolla på, men jag valde att stanna hemma. Somnade då kl 21 i soffan och A hade visst försökt väcka mig några ggr när han kom hem. Så man kan säga att jag sovit från 21-07.
Nu ska vi snart äta frukost och sen ska vi göra oss iordning för begravningen.

Måtte bara magen vilja ha ett längre upphåll.

Inga kommentarer: