lördag 4 april 2009

Lördag med familjen

Mamma har dukat fint
Igår åkte jag hem till mina föräldrar och A stannade hemma hos sina. Vaknade tidigt imorse men kunde somna om en liten stund. På förmiddagen åkte vi in till stan. Hade hoppats på att hitta lite saker, men kom hem tomhänt.
Alla andra shoppade loss men jag kom hem 10 kronor fattigare(parkeringsavgiften). Kanske lika bra det, för när jag kommer hem har jag en lista med saker som jag vill köpa.

Hade ju beställt paj till kvällens middag så jag hjälpte mamma med dem, och syrran, hennes pojkvän och systerdottern kom hit som middagsgäster.

Mamma visade bilder från senaste resan och tydligen var det så att mamma hade pratat om sina döttrar för någon balinesisk guide, och han ville gärna att mamma och pappa skulle ta med mig dit till nästa resa så att han kunde få träffa mig haha.A fick visst lite konkurrans ;)! Han valde nog mig för att jag var närmast hans ålder hehe.
Har ätit hur mycket som helst så nu sitter man här proppmätt. Man vet att man inte borde ta den där godisbiten, men då den ligger där i skålen kan man ju bara inte motstå frestelsen.

Gubben har vår kamera hos sig, så jag lånade mammas kamera. Den är, om jag får säga mitt, skitdålig, och det får jag säga för det tycker hon med. Once you go systemkamera you never go back!!

Ni som läser bloggen, kan ni kommentera, eller orkar ni bara inte??

2 kommentarer:

åsa sa...

Bättre att planera sina inköp än göra dumma impulsköp. Ha de gott. Åsa

Nygammalt sa...

Men Millan, börjar du ryta till? ;)
Och du ska till Bali alltså...inte illa det. Kan komma och hälsa på dig där när du blir bortgift.

Jag hörde att du var dålig på shoppingen...inte bra.

Gillar bilden (trots den krappiga kameran) och hade gillat ännu mer att få äta där ;)