torsdag 27 augusti 2009

sura tanter i telefon

Ringde till sjukhuset idag för att be om en telefontid med min läkare. Men tanten som svarade var inte direkt trevlig. Hon frågade vad det var jag ville läkaren och jag sa något om vaccination.
Då sa hon surt att läkarna ska helst inte behöva ha telefontider med sina patienter angående det :-o för annars får dom inte göra annat. Fatta vilken fräckhet. Hon kan inte ha haft en bra dag på jobbet. Jag vill ju bara veta om det är värt att vaccinera sig och vem vet det bäst om inte min läkare? Det är inte så att jag pratar med henne varje dag precis.
Att ta cellgifter försämrar ju förmågan att skydda sig för immunförsvaret, det är jobbigt med en envis förkylning, vad är då en konstgjord lunga för att man blivit så dålig??
Men jag fick iaf en telefontid den 23 september. Hoppas man får vara frisk tills dess!
Idag har jag gjort en kladdkaka, städat, tvättat, strykt, våttorkat golven och plockat blåbär för morgondagens bakning. Väntar bara på ett telefonsamtal innan vi åker till kompisarna ikväll. Men tills dess ska jag inte göra någonting.

Inga kommentarer: