torsdag 6 augusti 2009

Årsdagar

Den senaste veckan har det varit 2 årsdagar för min del. En av dem är att gubben och jag har varit sambos i 5 år och den andra är Musses årsdag sen han dog. Musse var för er som inte vet min kanin, som jag hade äran att få ha i 8 år. Snällare och sötare kanin än honom kan ingen ha. Och då är jag inte partisk. Det är lustigt att två händelser, av glädje och sorg kan ske under samma period (med 2 års mellanrum).

Här är iaf bilder på lite fynd från loppisen. Har nyss rengjort dem i silverrengöring, så nu blänker de fint.De ska tas fram till min födelsedag om 3 veckor. Jag har mer och mer fattat tycke för fattigmans silver. Så det är väl nya grejjen för min del.


Den här blåa skålen köpte jag på loppisen förra veckan för det oerhört höga priset 2,50 kr ;-) Ibland ska man ha tur, och inte heller sved det i plånboken. Sen jag kom hem idag ha jag sorterat,kastat och fraktat bort saker som bara tar plats. Är fortfarande inte klar,men har iaf kommit en bit på vägen. Nu ska jag bara få gubben att sortera alla sina PC spel som vi kan lämna in och kanske få en slant för.
Jag är visst med i modesvängen, för enligt grannen, så är det hett att ha kamerasmycken runt halsen (kolla bara inlägget nedanför). Jag minns då vi var i Danmark på fotbollscup då jag var 15 och mötte ett gäng tyskar, där många av dem hade manchesterbyxor(minns speciellt ett par lila) och det tyckte vi var helknasigt, men bara 6 månader senare kom just det modet till Sverige. Men den här gången håller jag tidsschemat ;-)
Vad är ni insnöad på?

1 kommentar:

Sofie. sa...

Härligt Millan!
Passade fint med skålen på brickan.

Att rensa upp är bra för feng shuin ;)