lördag 8 augusti 2009

Nolia, fotboll & sol....

En ny låt som fastnat på hjärnan..*nynnar*

Idag klev vi upp i ottan, känns det som iaf. Har sovit jättedåligt så man var inte direkt jättepigg imorse. Men upp skulle man, för vi skulle på Nolia. Har köpt en likadan kudde till mina föräldrar som jag köpte förra veckan.

Efter att ha gått runt i lite mer än 3 timmar var det dags att gå till gubbens fotbollsmatch. Kom dit i tid, så jag la ut filten jag tagit med mig och låg och solade tills matchen blåste igång. Det är helt underbart väder ute idag och har jag inte fått nån färg är det skandal.

Under matchens gång fick jag veta att min mormor fått en stroke. 91 år gammal och det är mest troligt att hon inte lever länge till. Så snart är jag både mor- och farförälderlös :( Mormor har varit dement de senaste 11 åren så egentligen har hon varit borta länge. Det är längesen hon var som vanligt, så på ett sätt är det bra att hon slipper leva såhär, men den dagen vi får nyheten kommer bli en hemsk tråkig dag.

När vi gick på Nolia passade vi på att gå på de ställen vi inte hann med sist, vi rörde oss mer utomhus idag och det var tur det, för dom hade en massa kaniner där, och en var precis lik som Musse, tror ni jag smälte då? Ville aldrig gå därifrån hehe.

Nu kom grannen in för att säga att hon ska plocka en bukett blommor till oss. Det tackar man ju inte nej till :)

Ska försöka vara social nu, det är ju trots allt lördag ;)

Kram C

1 kommentar:

Ellen sa...

Den låten nynnar jag ofta på, den är så bra =)