söndag 9 augusti 2009

Blommor & vikthets



Ja, vad säger man; har man bra grannar eller :)?! Blommorna kommer från deras lilla trädgård, och det ser så fint ut på köksbordet. Om det inte hade varit för dom hade vi nog flyttat. Gubben och jag är båda överrens om att vi vuxit ur den här lägenheten, och vi ska söka nytt lagom till nästa sommar, men det kommer bli oerhört tråkigt att inte längre bo bredvid T&M.
Vi har skämtat om att vi ska bo i kollektiv tillsammans ;) men det ska vi ju såklart inte göra.



Idag jobbar gubben 08-20, men det är ju tur att solen skiner och att det bjuds på bra underhållning på tvn närmare kvällen. På det viset lär klockan gå i raketfart, dessutom ska jag passa på att äta kyckling. Gubben påstår att han börjat föräta sig på det :-o, så då får jag äta det utan honom, men det gör inget, det blir ju bara mer till mig :)!
Härom dagen fick vi veta att gubbens kusin fåt hjärnhinneinflammation, snacka om läskigt. Men hon blir säkert bra snart igen. Vi håller tummarna!
Repris på The Tyra Banks Show nu, och det handlar om kvinnor som älskar at vara ofantligt stora. En kvinna strävar efter att väga 450 kilo,men väger just nu bara 270 och var väldigt ledsen över det :-o en annan (läs;jag) ville ju knappt gå utomhus när medicinerna började påverka vikten och ansiktet svällde upp.
Det finns knappt några bilder på mig från början på sommaren,för jag vantrivdes oerhört. Men om 2 veckor är jag helt nere på tablett(från 14 till 1½) och då borde vattnet i kroppen ändras tillbaka och jag förhoppningsvis börjar se ut som vanligt igen.
Nä nu är det dags att ta tag i lite viktigare saker. Men det är rätt svårt att slita sig härifrån :)
Kram C

Inga kommentarer: