söndag 16 augusti 2009

Loppis



Idag var det loppis inne i stan, och trots att jag kom dit på pricken då det öppnade fick man trängas med halva stan (kändes det som iaf). Hittade lite saker, men inte det jag var där för, så där gick jag bet S(tänkte kolla efter fler pressglas till dig,men icket).
Träffade en pojke från prakiken där, och han var uppriktigt sagt glad att se mig. Hela han sken upp :). Han ska få börja i en helsvensk skola om nån vecka. Man blir glad att se de barnen utvecklas, och i den takt dom gjort det! Children of tomorrow!!
Självklart skulle det regna idag(läs; hällregna), och vartenda ett av våra paraplyer är värdelösa. Med nöd och näppe slapp jag undan regnet.

Note to myself: köp nya paraplyer!

Kollade igenom bildmapparna och inser att jag glömt lägga upp en massa bilder från hemvistelsen, men det kommer väl fler dagar. Bättre sent än aldrig.
Vi har sökt på lite fler lägenheter och ska åka och kolla på 2 i veckan, vi ligger 1a för båda. Det är egentligen lite fel område, men vi ska ändå dit. Att vidga vyerna är aldrig fel.
Gubben jobbar 08-20 idag också. Tur att tv tablån blir bra framåt kvällen, men det är bara timme kvar och det är ju inte så länge kvar tills dess.

Fixar med låtlistan och är nu uppe i 86 låtar. Tur att Google finns. Det är ju typ lösningen på allt. "Camilla, varför är det så" , "Camilla, vad heter det där" etc och mitt svar blir :"Googla"!

Ska över till grannen nu, glömde lite saker där igårkväll. Tur att det är nära så man slipper använda paraplyerna!

Inga kommentarer: