söndag 19 juli 2009

Släktträff och torparliv

Oj vad mycket man har hunnit med de senaste dagarna. Var ska man börja liksom? Vi åkte iaf till svågerns torp som dom ganska nyligen har köpt, som ligger några mil från där dom bor. Vi hann vara där under lördagdag innan vi skulle bege oss till Skorped för släktträff.
Men ett dopp i sjön hanns med. Och självklart var jag den enda som badade, att doppa benen räknas ju knappast som ett bad ;)



Nedanför huset på lägdan, går det två underbart fina hästar, som grannen rår om. Dom fick sig några nävar gräs. Men gubben höll sig långt borta. Brorsonen skjutsade mig på deras fyrhjuling, och det var lite läskigt. Tänk om den skulle välta? Terrängen var lite guppig så man fick hålla i sig för glatta livet. Då vägen till torpet inte är den bästa för bilar, så parkerade dom en bit ifrån, och då fick man gå en bit innan man kom fram. så man har fått rejält med motion och man har inte direkt varit lat.




Bilderna nedan visar lite hur det var på torpet. Överallt finns det färgglada stolar, och den här gula gillar jag mest.

Det var väl ca 30 st (plus minus) på släktträffen, och då var det väldigt många som fattades. Den här släkten är väldigt stor. Men det var alldeles lagomt, och vädret var kanon, då vi spenderade mestadels utomhus.

Idag var det lite sämre väder, men vi gick till sjön för att ta båten ut och fiska. Det gick inget vidare, men det var trevligt ändå. Plockade blåbär så man fick ont i kroppen gjorde jag också, stel som man är. Men vad är en sommar utan blåbär och mjölk? Tyvärr hann vi inte med att bada i deras nyinköpta vildmarksbad,men det får man ta en annan gång.




Det gick jättebra att sova på madrass i natt, sov som en stock i 9 timmar. Lantluften gör en gott :)

Håller på att gå igenom mappen med alla bilder som jag tagit den senaste veckan, och enligt bilderna har det blivit ca 800 bilder ;)!

Barnen sa mycket roligt under helgen med de roligaste var nog när J; snart 7 år sa till mig "När ni gifter er så blir du min moster och det tycker jag ska bli roligt" och H,3 år vägrar säga mitt namn rätt och säger istället Callimma även fast han vet att det är fel :D

2 kommentarer:

åsa sa...

välkommen åter till torpet!!

Elin sa...

Nämen vad sött sagt, av båda barnen!