lördag 4 juli 2009

Inte direkt lugna gatan...


Sent igårkväll gick jag in på internet för att läsa en av stadens tidningar, och möts då av en nyhet om att ett gäng ungdomar stått och kissat på ett staket tillhörande en av lägenheterna här på gården. Den äldre mannen gick ut för att skälla på dem och fick då ta emot slag med diverse tillhyggen. Va fan är det som händer??Polis tillkallades och vad som hände sen vet jag inte.
Tidigare under kvällen hörde vi hög musik från en av uthyrningslokalerna och antog då att det skulle bli livat(as usual), men nu får det ju vara nog. Vi ser sällan att sånt här händer (och ofta har det skett i närheten),men nu känns det inte helt okej att bo här. Det har alltid varit ett trivsamt område,men nu fylls ju tidningarna med allt möjligt.
Sen fick jag höra av min granne imorse att hon mött en ung tjej på parkeringen som var på den här festen och hon ska tydligen ha blivit antastad. Tycker att bilden passar bra till de människor som beter sig såhär.
Filmen som vi såg igår(Bolt) var jättecharmig. Det blir lika lugnt för oss ikväll som det var igår. Vi känner oss båda rätt låg.Vad gör ni ikväll då?

1 kommentar:

Linnea sa...

Jag har köpt hela SATC-boxen så jag och Filips flickvän hade en helkväll framför TV:n. Mysigt.