måndag 1 juni 2009

Bentäthetsmätning


Fick hem en kallelse idag från Idrottsmedicin. Har fått tid för att göra bentäthetstest, men dagen var lite väl dum. Nämligen nästa torsdag, och det är min sista dag på praktiken. Men men, förhoppningsvis tar undersökningen inte så lång tid.

http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Undersokningar/Bentathetsmatning/

Eftersom jag äter kortison så kan det äta lite på skelettet och då vill dom se vad man har att jobba med, så att jag inte utvecklar benskörhet.

Imorse var himlen täckt av moln, men när praktiken var slut var det strålande sol. Ska nog gå ut och sätta mig en stund men efter gårdagens solande så ska jag nog ta det lite lugnt.
Var och hämtade ut lite mer medicin, och då rabatten slutade gälla så blev kostnaden lite mer än vad jag hade tänkt mig, men det är ju ett nödvändigt ont!

Om ca 2 timmar är den förlorade pojkvännen åter, det kommer att bli ett kärt återseende :)!

1 kommentar:

Nygammalt sa...

Åh åh, den förlorade pojkvännen ;)

Hoppas skelettet ditt är fint. Jobbigt det där med rabatten, men den borde du väl snart vara uppe i igen?

Och du, du ska smörja in HELA ansiktet, inte bara vissa delar!
Har du inte fått något serum av mig? Om du har det så lägg den under din ansiktskräm. Har du ansiktsmask så lägg den ibland också.