onsdag 10 juni 2009

Sjung om studentens lyckliga (?) dar....

Idag tog stadens gymnasietreor studenten. När jag gick förbi en skola stod utsmyckade traktorer & lastbilar och väntade. Min praktikplats ligger bredvid en gymnasieskola och vid lunchtid började studenterna sitt firande. Alla barnen på min praktik stod som förstenade vid fönstrena för att vinka till de glada ungdomarna.
När jag sa att "om några år är det eran tur att stå där" sken deras ansikten upp.
Jag gick iväg, och vid ett annat ställe stod några lärare och kikade ut genom ett fönster och där pratade man om de nybakade studenternas ovisshet om något som kallas mass arbetslöshet haha.

Jag har sparat min mössa och jag var tvungen att damma av den ;) men fina minnen har man!



Barnen i båda klasserna gjorde fina hejdå kort till mig som jag fick idag. Många hade ritat ledsna ansikten för dom tycker att det är tråkigt att jag skulle sluta (många av dom ska ju sluta den här klassen också för att börja i nya skolor hehe). Imorgon är det avslutning så då får man säga hej då på riktigt. Men många av barnen bor ju på samma område som jag, så man lär ju se dem komma cyklandes i sommar.

Men glömma dom kommer jag aldrig att göra.
Efter lunch bjöd jag på fika, och de var stora ögon när dom såg mig plocka fram det. När det var varsågod hörde man många säga "mm så gott" och en flicka gav mig en komplimang "du är en duktig bakerska" haha.
Imorgon ska det visst bli mulet och kanske också regn men det struntar jag i, för jag ska minsann ha klänning på mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad härligt! :D Livet är riktigt bra ibland!

/Linnea

Camilla sa...

Linnea: vad hände med din blogg??Gav du upp??