tisdag 9 juni 2009

Datorn strular

När jag kom hem idag sa A att det inte gick att starta datorn. Datorn har strulat för oss de senaste månaderna. Ibland vägrar den att helt enkelt starta, och ibland går den igång på en gång. Så gjorde den inte idag.

Det var först för en stund sen( efter 3 timmars försök) som datorn började fungera.
Så händer det igen, och jag försvinner har jag säkert slagit sönder den med en hammare eller så ;)!

Idag på praktiken hade vi brännbollsturnering på schemat. Först fick barnen spela och sista matchen var mellan lärarna och 6an. Som tur var så vann ju lärarna hehe, men pojkarna i 6an var väldigt duktiga.
Jag ska ju inte anstränga mig men det var det värt för det var hur kul som helst.Har inte spelat brännboll sen gymnasiet,men jag träffade tom bollen med det svåra slagträet ;)!

Håller på att baka som en galning just nu. Har gjort två satser med dumlemuffins och Browniesarna blev nyss klara. Nu är det bara Snickerskakorna som ska bakas och sen kan jag ta det lugnt för resten av kvällen. Det luktar ljuvligt iaf,men jag får bara se och inte smaka förrän morgondagen. Då det blir fika till klassen.
Nu är det bara 2 dagar kvar av praktiken. Känns overkligt att jag varit där sen i november.Med kakornas hjälp så blir jag kanske inte bortglömd i första taget ;)!

Ugly Betty & Desperate housewives i vanlig ordning ikväll!
På återseende!

Inga kommentarer: