lördag 27 juni 2009

You are always on my mind...


Idag är det en årsdag. För farfar. Idag är det 6 år sedan han tog sitt sista andetag. Kvar här finns mormor, vår stålkvinna. För varje dag som går, är det en dag längre sen han försvann ur våra liv. Men minnena lever kvar och de får vi vårda ömt.
Värmen håller i sig och jag njuter för fullt. Imorse väckte gubben mig då han skulle åka på match (som dom f.ö vann :)), grannarna skulle åka till Nydala och frågade om jag ville med, så jag hade 15 minuter på mig att äta frukost,ta medicinerna, packa och låsa. Jag var den enda som badade, de andra var riktiga badkrukor,förstår inte varför för vattnet var jättevarmt. Efter 3 timmar cyklade vi hem och fortsatte solandet.
Det blev inga bilder idag för kameran fick stanna hemma,den kan ju inte vara med överallt.
dagens roligaste: När systerdottern skulle förklara ordet fotograf och sa "du är en duktig kamerafotogubbe" hahaha...

1 kommentar:

Nygammalt sa...

Ha ha, vilket ord! Hon var lagomt på bra humör när hon kom hem från fotbollen.

Fin bild till inlägget du har gjort till vår käre farfar!