tisdag 17 mars 2009

Vårkänslor

Methotrexate


våren på besök



Gårdagens väderlek var inget att hurra för, och här i Norrland får vi nog vänta på vårens intåg.Men att vakna upp till solsken var en bra start på dagen. Man klär ju sig fortfarande som om att det vore jättekallt, så dagens val av jacka kanske inte var den smartaste. Men man lär väl sig snart att klä sig efter rätt väder.

Idag, den 17/3 börjar jag med cellgifter, Methotrexate. Ska få börja med en låg dos, dvs 4 tabl/vecka, och vi kom överrens om att jag ska ta dem varje tisdag. Det blir säkert minst 1 år.
Är lite nervös faktiskt. Hur kommer jag att reagera? kommer jag lätt bli sjuk?
Kan jag hälsa på mina kompisar? Ja nu måste man planera inför sådant, så att jag inte blir smittad.
Har redan fått dålig hy av kortisonet, små kvisslor som poppar upp lite varstans :(, nu ska jag alltså ställa in mig på illamående också.
Så det stora testet börjar nu. Om jag kan fortsätta min arbetsträning eller inte?

Ska ta och ringa och boka en träff med AF & FK framöver, men tänkte avvakta först för att se hur jag mår.
Är ensam just nu, då gubben åkt hem för att träffa sina föräldrar. Själv åker jag dit på fredag, så jag är gräsänka. Pölsa och potatis står på menyn och nu ska jag äta massor, för om 2 timmar ska jag ta tabletterna och då är det bra om det finns något i magen.

Morgondagens to do : Kolla om jag kan hämta ut canvasen!

Inga kommentarer: