måndag 23 mars 2009

60-års kalas

Köpt från Bali

Kalas

I helgen åkte vi hem till sambons föräldrar. Gubbens mamma fyllde 60 år och ett kalas kan man ju inte missa.
Vi kom dit på fredageftermiddagen, fick i oss lite mat i magen och sen åkte vi hem till mina föräldrar. Mamma klippte Andreas, och det var verkligen på tiden.
Man kan ju inte se ut hur som helst på en sån dag hehe. Mamma och pappa hade köpt med sig lite småsaker till oss från sin resa till Bali. Figuren här ovan fick jag.
På lördagen var det kalas, och man kan sammafatta det hela med mat mat mat. Herregud vad vi åt. Vad sägs om våfflor och glass till frukost?! När gästerna kom högg vi in på kakor,smörgåstårta och en chokladtårta. Man har alltså svullat hela helgen, men äh,vad gör det?
Som present av oss (barn med respektive och barnbarn) fick S en digital fotoram, där vi lagt in bilder på oss, och en canvas(here we go again :p) med bilder på familjen. Så det var uppskattat.
Kvinnan har ju allt, så det var ett mycket bra val,enligt mig.
Senare på kvällen åkte jag och A till hans kusin och tjej. Gubbarna åkte iväg för att spela poker och jag och K var hemma med deras dotter och myste framför tvn och svullade lite mera.
Igår kväll åkte vi hem, kändes inte allt för roligt, men vi ska ner om 2 veckor igen,så det borde ju gå snabbt.
Har trappat ner medicinen nu till 6 Medrol/dag och imorgon är det dags för cellgifterna igen.
Jag ringde min läkare förra veckan på Medicin och frågade om jag verkligen behövde ta blodprov för honom nu, nu då jag hamnat på Reumaten och fått en diagnos, och det behövde jag inte.
Men idag fick jag hem ett brev om att jag ska till honom i april. Det kan jag väl strunta i?
Jag "behöver" ju inte honom längre. Tycker att dom borde ha tagit bort mig från listan nu,men det verkar inte gå snabbt där iaf.

2 kommentarer:

Nygammalt sa...

Hej Millan!
NI verkara ha haft det trevligt i helgen. Trist att du inte fick chansen att träffa D då, pratade med henne lite.

Fin present du fick av mor och far. Hur går det med cellgifterna?

Södralycke sa...

Viken fin present!
Låter som du haft en skön helg :)

Ha det gott! Kram Johanna