torsdag 5 mars 2009

So much to do, So little time.

Med en halv båt kommer man ingenstans


Idag har det hänt en hel del. Tycker att det har gått så snabbt.
Kom till mina föräldrar igår, här är det FF och jag, syrran och systerdottern är husvakt.
Imorse vaknade jag kl 07 av att jag fick ett sms av min mor. Tror inte riktigt att hon insett att vi inte befinner oss på samma tidzon ;).

Läkaren har sagt till mig att kortisonet kan göra att jag får sömnsvårigheter, men det enda som hindrat min sömn sen jag började med medicinen, är min kära sambo som väcker mig om nätterna, min mammas sms(fått sms allt från kl 04:12 till 07:00) hehe. Så jag kan inte direkt skylla på medicinen att jag inte får sova.
En stund senare så åker syrran till jobbet och min systerdotter kliver upp. Jag sover i det rum där datorn finns och hon ville gärna sitta där, men nej, här skulle det sovas. Så hon fick snällt gå och se på tv. Vaknade vid 08 och sen gjorde jag frukost.

Snabbt iväg åkte vi till svärmor som skulle sy upp mina och As byxor. Jag måste alltid lägga upp dem, så mini är jag.
När vi var klara där åkte vi till As kusin, hans tjej och deras lilla dotter. Mycket trevligt. Min blyga systerdotter tyckte det också :)! Hon sa att hon luktade bebis då vi åkt därifrån hehe :)

Sen har vi bara spelat sällskapsspel och pillrat i naveln typ.
Förutom ikväll, då har jag varit fullt upptagen med att se "Sveriges värsta bilförare", och där behöver man ju inte kommentera något, ganska självklart vad man tycker om dessa ;) och sen även "Lyxfällan".

Vilket jäkla lyx att folk kan ha sååå mycket pengar, och ändå har dom ingenting kvar i slutet på månaden *kliar mig i huvudet* Det hela handlar ju bara om prioriteringar. Just nu sparar vi hårt så att vi har en buffert utifall att, och sen mot sommaren ska jag köpa ett macro objektiv till min kamera. Det kallar jag långsiktig planering! Jag älskar att se att besparingarna växer.
Imorgon är denna tripp över för min del. Så nu slipper sambon vara ensam mera.

Men jag hoppas på en god natts sömn iaf :)

Inga kommentarer: