onsdag 4 mars 2009

Diagnos: Okänd


Diagnos: Okänd börjar ikväll. Det ska jag för allt i världen inte missa. Mamma tyckte att jag skulle ansöka om att få vara med där, då dom sökte folk till programmet. Men nej, det var inte min grejj.
Jag skulle nog bli "tjejen som hela tiden grinade". När det gäller min hälsa är jag väldigt känslosam, och det är ofta jag kommer ut från läkaren med tårar i ögonen.

En annan orsak till att jag inte skulle vilja vara med var att jag blev livrädd helt enkelt. Under de senaste åren har jag fått genomgå saker om jag aldrig,aldrig, aldrig vill vara med om igen. Och det här programmet innebär ju att man ska gå med på allt för att hitta orsaken. Så hur skulle det då se ut i tvn, att jag vägrade bli hjälpt??

Nu såhär i efterhand har dom kollat mig väldigt noggrannt, och redan nu i vintras då jag var inlagd ville en läkare att jag skulle gå med på en ny koloskopi. Han sa det då jag försökte kämpa med laxabonet och bara ett glas var tillräckligt, och för att genomgå den undersökningen krävdes det att jag skulle dricka 4 liter på 4 timmar.

Jag sa nej, och han kunde inte förstå det, för nästa chans att göra en koloskopi skulle bli 2 månader senare. och nu efteråt är jag glad att jag sa nej, för det var inte där problemet låg eller ligger.
Jag ska med spänning följa de som valde att vara med i programmet och hoppas att alla får den hjälp dom behöver, den hjälp som jag nu får, utan tvkameror. Så slå på tv3 kl 20.00!

Imorse var jag på sjukhuset för ett EKG ultraljud. Stod att det skulle ta ca 1 timme men var klar på 25 minuter. Svaret från undersökningen får jag då jag ska träffa läkaren nästa gång, men det jag kunde se med mitt otränade öga så verkade iaf hjärtat slå som det skulle.
Efter det åkte jag ner på stan och Andreas mötte upp mig, sen hjälpte han mig att bära packningen och nu efter en busstur är jag hemma hos mina föräldrar, och ska vara husvakt tillsammans med syrran och systerdottern.

Nu ska jag gå och sätta mig i soffan och se på Disney Channel med min L. Nu ska det vara lite moster/systerdotter tid. Vi har skrivit en mat-inköpslista inför kvällens handling,och på hennes står det förutom det vanliga både en hundvalp och kram, men det sistnämnda kan hon få gratis :)

Inga kommentarer: