lördag 28 mars 2009

Earth Hour 2009


Vi tjuvstartade faktiskt med ljusen ikväll. De som känner mig väl vet att jag har en miljon(plus minus hehe) värmeljus och älskar att ha dem tända. Så det var som en vanlig kväll.
A var ute med sitt jobb igår så jag var vaken och väntade på honom.
Sen var han tvungen att kliva upp tidigt imorse för att jobba lite, så jag sov inte mer än 7 timmar. På vardagarna sover jag minst 8½ h. Men när han bökade på imorse så kunde jag bara inte somna om. Klev upp efter en liten stund och begav mig sen in till stan.
Hade lite småärenden att göra.
Något positivt var ändå att jag inte svettades inatt. Hoppas på en repris ikväll. Det är inte som det var tidigare i vintras,då jag vaknade dyblöt,men jag kan ändå inte ha täcket på mig helt ännu.
Väl hemma stupade jag i soffan och har varit såå trött hela dagen. Vill ha tillbaka "12 tablettsfasen" som jag fick av kortisonet. Då energin räckte till en liten by.
Det hela gör det inte heller bättre av att jag är proppmätt. Känner mig som en valross. Med en liten sockerkick, blev jag pigg igen men när vi väl la oss till rätta i soffan i en nersläckt lägenhet fylld med ljus kom tröttheten tillbaka.
Jag är alltså redo att gå och lägga mig nu. Hade tänkt se Veronica Mars ikväll, men det ger jag upp. Får spela in det, och se det då jag vaknat imorrn istället. och sen kan jag ju lika gärna börja räkna fram klockan 1 timme, så nu är den 23:45(22:45) för mig.
Så godnatt så hörs vi!

3 kommentarer:

Nygammalt sa...

Ja mitt hem var nersläckt för jag var inte hemma ;) men vi körde det hos Anna också. Duktiga som vi är =) Men inte ska du väl sitta hemma och vänta på A när han är ute. Sov gott istället.

Anonym sa...

Vi släkte också härhemma :-). Och var på bio som började 21 och där var det ju inte jag som bestämde över lyset.. Hmm jag borde skämmas och gör det faktiskt också .

Din blogg är bra tycker jag!

Kram Anna-Lena

Camilla sa...

Anonym: hehe, men du släckte iaf hemma :)!