måndag 30 mars 2009

Ett par vantar


Jag är en mästare på att tappa bort vantar. Jag är outstanding. Vet inte hur jag lyckas, men det gör jag. Skulle rensa bland alla enslingar i höstas inför vintern och det var ett par stycken.
Hade inte ett enda passande par så jag blev tvungen att köpa ett par nya.Nu är det snart april månad och jag har gått med samma vantar hela vintern. Tror ni jag är nått stolt?! Det här är rekord hehe.

Dagen har varit lång. Fick sova hela natten och vaknade då alarmet gick igång. Vanligtvis vaknar jag en stund innan och ligger och drar mig tills det är dags.
Men som tur var, så var barnen snälla under lektionstid. Mattetimmen flöt på jättebra.
När praktiken var slut åkte jag vidare för att åka upp till sjukhuset. Väl i stan hoppade det på väktare på bussen. Andra gången jag varit med om att man fått visa kvitto/busskort.
Snacka om onödigt alltså. I Stockholm kan jag förstå att dom gör sådana kontroller, men här?!

Väl på sjukhuset gick det ganska snabbt. Man måste ju alltid vänta en stund innan man får ta blodprov. Men det var en väldigt kort kö för att vara en måndag. Nu ska jag ta blodprov varannan vecka i några månaders tid, men det ska nog gå bra(gillar inte direkt nålar)!

Åkte sen tillbaka till stan för att träffa A. Vi skulle köpa en skjorta till honom som han ska ha på begravningen. Vet inte om det är typiskt killbeteende men han förstod inte riktigt varför han skulle behöva köpa en ny skjorta ("jag har väl en hemma hos mamma och pappa"), men det ska vara ett självklart plagg i varje killes garderob. Passar till många tillfällen.

Han var lite sådär småtjurig(trött och hungrig är ingen bra mix) så vi gick på Max och tog en burgare. Vi äter inte ute sådär så ofta så det smakade extra gott.
Efter det åkte vi hemåt men var tvugna att hoppa av för att hämta ut ett paket på OK. Vi fick 2a delen av vår Medikon som en försäljare prackade på oss. Med det fick vi även Patient FASS 2008-2009.

Fick ett vykort på posten idag från min syster som varit i Thailand. Hon kom hem för en vecka sen hehe, men bättre sent än aldrig, eller hur?
CSI ikväll, ett av de få programmena som både jag och gubben följer tillsammans! Och sen Project runway på det för min del.

1 kommentar:

Nygammalt sa...

Ja varsågod för det!

Du får beklaga sorgen för A!

Jag har också lyckats behålla mina vantar i vinter, också ett smärre rekord. Men jag har lyckats tappa bort ett par billiga fingervantar men det är ok.