fredag 30 oktober 2009

Sleepless in bed.

Natten var jobbig. Var för det första inte särskillt trött. Sen vill jag gärna vrida och vända mig innan jag bestämmer hur jag ska somna, och det går ju inte att sova på den arm där man fick vaccinet.
Vaknade säkert 5 ggr under natten varav en gång pga sockerdricka i vänster hand. Det senaste halvåret har det blivit så. Jag får sockerdricka av ingenting känns det som, vet inte vad det beror på, kanske är det sjukdomens fel? Men det är inte så skönt faktiskt.
Det värker mer i armen idag än vad det gjorde igår, men har ännu inga andra biverkningar, och det tackar jag för. Men jag ska nog inte prata för tidigt. Men det har snart gått 24 timmar sen jag fick sprutan.
Gubben har jobbat dubbelpass så nu väntar jag på att han ska komma hem så vi kan göra helg på riktigt. Längtar iaf riktigt riktigt mycket till imorgon. Det blir mys!

2 kommentarer:

Elin sa...

Det är inte alls omöjligt att "sockerdrickan" kommer av sjukdomen. Det finns ngt som kallas Karpaltunnelsyndrom vilket innebär att handen kan domna etc. eftersom det är ganska trångt i karpaltunneln (alla senor, nerver, blodkärl osv som går till handen går igenom den tunneln).Nu säger jag inte att du har Karpaltunnelsyndrom, utan jag menar att "sockerdrickan" kan bero på att det är trångt i dina blodkärl och syret till handen lättare stryps. Och när man sover böjer man ofta handleden vilket kan göra att det blir ännu svårare för blodet att nå handen :P Något i den stilen.

Camilla sa...

Elin: vad du kan hehe :) men så är det nog. att det är trångt i blodkärlena, hade det inte innan jag började med medicineringen utan det har kommit efteråt. Ligger jag på rygg kan jag ha armen vid magen och det är då jag får sockerdricka...