fredag 23 oktober 2009

Det blev inget...

Jahaja, var ska man börja?
Jag kom till Röntgen strax innan kl 08 för att anmäla mig.
När jag ska gå till väntrummet möts jag av en kvinna som säger att hon har dåliga nyheter.
Spårämnesinjektionen som skulle fraktas från Finland under morgonen var försenad. Bussen, där undersökningen skulle ske var däremot där.
Men då injektionen måste vara färsk så gick det inte idag. Bussen kommer åter om 2 veckor, så nu får jag vänta och se om jag får en ny kallelse då.
Man blev ju ganska besviken om man säger så, jag vill ju få det bortgjort. När jag kom hem försökte jag kontakta Reumaten, men möttes av en telefonröst som sa att det inte fanns lediga telefontider, och det gör mig rätt sur faktiskt.
När och om jag får feber så ska ju jag kontaka Reumaten och ingen annanstans, men hur ska det gå när man inte ens får möjlighet att kunna prata med dem?
Har heller inte fått veta ultraljudsundersökningen och det har nu gått 14 dagar.
Är svinigt trött och blev illamående en stund, har nyss fikat, men ska försöka somna. Det blir iaf en lugn fredag!

5 kommentarer:

Åsa sa...

Förstår din besvikelse!!

Camilla sa...

Åsa: den är väldigt stor, jag skyller på Finland..vill bara få det bortgjort, så man kan glömma. Men nu är det ju fredag så då får man göra det bästa av kvällen :)

Anna sa...

Men fy vilken besvikelse! Sånt vill man ju verkligen få ur världen.. och då behöva vänta ännu mer, typiskt :(

Camilla sa...

Anna:Och att det sen kommer vara dagarna kring vår 9 årsdag suger...jag hade liksom andra planer då!

Anna sa...

fy vad trist :(