tisdag 27 oktober 2009

Samtal

Äntligen.
Läkaren ringde imorse, så jag slapp ringa till dem.
Hon hade varit borta,därför dröjde det så länge. Ultraljudet visade att det har blivit en längre bit av kärlväggen som blivit påverkad, men INTE tjockare. Så nu måste jag öka kortisondosen för att se om det hjälper.
När hon ändå var i luren passade jag på att nämna hur svårt det var att få en telefontid,och det tyckte hon var tråkigt. Så får jag feber och inte kommer fram, ska jag åka dit, eller till akuten. Det sistnämnda känns sådär, 300 kr för feber är inte riktigt min grejj.
Sen ska jag i dagarna få en ny kallelse för PET scan, då bussen kommer tillbaka om 2 veckor.Dom hade visst fått skicka hem alla patienter sist, då halveringtiden på spårämnet är ganska kort.
Nu ska jag fokusera mig på tvn, det händer ju viktiga grejjor i såpopernas värld ;-)

Inga kommentarer: