torsdag 30 maj 2013

Nya samtalsämnen

 
Det märks att våra liv fått nya prioriteringar. Och man förstår det när man själv blir förälder, men glädjen när ens barn bajsar, ja det är helt obeskrivligt :p speciellt när lillan har magknip på kvällarna.
Jag försöker att tänka på vad jag stoppar i mig, allt för att inte behöva vara boven för flera timmars skrik. Choklad har vi insett att jag ska undvika, till min stor sorg. Men Andreas har lovat att när jag slutat amma att jag ska få gå nuts bland chokladhyllan :p
 
Jag fick väga mig på måndagkväll när jag var uppe på benen när vi var på BB. Då hade jag gått ner 5 av de 6 kilon jag gått upp. I morse när jag vägde mig var den siffran på 9.
Vikten är inget jag tänker bry mig om just nu, för om jag inte äter/ dricker bra så börjar mjölken att sina och jag vill gärna amma ett bra tag till, då det är det bästa för lillan.
  
Och nu till bilden. Mamma var snäll och köpte massor med blöjor och det tog vi tacksamt emot. Det går ju ett par styckna om man säger så.

Jag kan räkna på ena handen hur ofta jag suttit vid datorn sen den 17e maj, men jag lovar bättring när jag har funnit tid. Snart dags för att amma igen, så man får skynda sig när man väl sitter här!!

Inga kommentarer: