måndag 13 maj 2013

Att ringa runt

Förra veckan fick jag hem en kallelse för cellprovstagning den 30 maj. Jag ringde dit och förklarade att jag inte kunde, så jag fick en ny tid till hösten. Idag fick jag hem en kallelse för Ultraljud på hjärtat. Det ultraljud som jag skulle få göra innan bebisen skulle komma.

Detta UL var viktigt speciellt vid en vanlig förlossning, men de vill ju ha extra koll på Reumatologen, men jag skulle ändå få göra den om det skulle bli snitt (min läkare var vid senaste läkarbesöket införstådd att det kunde bli kejsarsnitt).

Öppnar kuvertet och tiden jag fick skulle inte passa så bra, för då skulle bebisen redan vara född. Så jag försökte ringa till Reumatologen men fick inget svar, och jag vet ännu inte om min läkare vet om att det blir just det. Fortsatte då att ringa till avdelningen där ULet för hjärtat görs, och där hade dom bara en tid men det skulle krocka med annat, så då var jag tvungen att ringa till Förlossningen, så efter ett flertal samtal har det äntligen ordnat sig och ULet blir av i tid!!

Inga kommentarer: