tisdag 14 maj 2013

Att vara social

Var på fika idag med andra "tjockisar", det gäller ju att passa på och fylla den sociala kvoten innan man sen lär hamna i nån sorts bebisbubbla.

Vaknade 05 (som är standard nu för tiden) var tvungen att gå och kissa, fötterna var för varma, näsan var igentäppt och solen sken för fulla muggar. Kl 07 gav jag upp och la mig i soffan för att titta på tv, men somnade inte då heller.

Vid 10 var vi hos barnmorskan, och som alltid ska man kolla med urinsticka och väga sig innan man går in till henne. Jag väger alltid mer på deras våg än vad jag gör hemma (hemma väger jag mig direkt på morgonen efter jag kissat) och när man är hos henne har man kläder och frukost i magen.

Jag trodde att jag gått upp i vikt för jag har ätit mer denna vecka. men istället var det - 0,8 kilo. Trodde att jag såg fel så jag ställde mig på vågen på nytt, men fick samma.

Ingen fara i taket, men förvånad blev man minst sagt.

Har nyss pratat med H i telefonen. Hon fick sin dotter i söndags och idag fick de lämna BB. Tänk, det är inte så länge kvar tills det är våran tur :)

Inga kommentarer: