fredag 5 februari 2010

Långa naglar

De mediciner jag äter ska ju göra mig frisk. Men det finns vissa nackdelar också. Skelettet blir skört, immunförsvaret blir skört, och naglarna likaså. Men jag undrar jag om det sistnämnda. Det som gör mina naglar sköra är av alla de gånger man öppnat burken till kortisontabletterna. Det går helt enkelt inte att ha långa naglar och kunna öppna burken samtidigt.
Sen kan man ju undra vem som kom på hur flaskan ska se ut. Den lilla delen till höger i bild har varje gång jag öppnat en ny gått sönder och tjänar ingen nytta.
Därför har jag börjat med en dossettlåda(en sån där som man ska hålla koll på alla mediciner man tar) och kan därför få långa fina naglar.
På måndag får jag veta hur blodproverna ser ut och förhoppningsvis även lite information inför vad som komma skall!

Inga kommentarer: