torsdag 18 februari 2010

behandling nr 3

Man var inte direkt taggad när man såg att det var -20 imorse och man visste att man tvunget skulle ut i kylan. För idag var det behandlingsdags. Sköterskan lyckade träffa rätt på första försöket så denna gång gick det riktigt snabbt att få iordning allt.
En stund inpå droppet blev både Andreas och jag så trötta att vi båda somnade. Själv fick jag sova i en timme och vaknade av att droppställningen pep till. Idag var vi bara 3 på rummet som skulle få behandling så det var rätt lugnt.
När jag vaknade hade kvinnan bredvid mig precis fått sitt dropp och nyfiken som jag var frågade jag henne vad hon fick för dropp eftersom hon var tvungen att dricka massvis med vatten. Hon skulle få cellgifter och behandlades för Sklerodormi, en ovanlig sjukdom det också men inte lika ovanlig som min. Den timmen som återstod för mig gick i rasande takt för vi hade mycket att prata om.
Under dessa 3 behandlingar har det varit olika folk alla gånger, lite tråkigt när man börjar lära känna folk, men det beror ju på att vi alla har olika behandlingsscheman. Nästa gång jag ska dit igen blir inte förrän v 15 på Andreas födelsedag.
Nu ska jag bara vila (ännu mera) och ta det lugnt för det tär ju på kroppen att få sånt här rävgift in i systemet. Men solen skiner och det är man ju glad för!

2 kommentarer:

Anna sa...

Skönt att det gick så bra idag!

Camilla sa...

Anna: Ja man kanske börjar bli härdad nu ;-)