onsdag 2 januari 2013

spökveckor

Spökveckor kallas de veckor efter att de första symptomen tex illamående försvinner till "nya" symptom dyker upp tex barnets rörelser, magen växer.

Jag tror att jag hamnat i dessa spökveckor. Spydde senast i v 17 och vore det inte för att jag visste att jag var gravid så skulle jag inte kunna tro det just nu, för så så lugnt är det. Vad jag vet så känner jag fortfarande ingenting, och tack och lov har foglossning inte visat sig.

Men ändå tycker man att det är rätt skönt att man får lite vila (även fast förkylningen från helvetet är på besök), tids nog dras man nog med så mycket att man vill snabbspola tiden. Om bara förkylningen ville försvinna så skulle man kunna njuta fullt ut över att man inte behöver klaga på något för tillfället :p

Inga kommentarer: