lördag 19 januari 2013

Generös

Det började med att mamma undrade om vi ville ha ett par panelgardiner, ja tack sade vi då. Sen frågade hon om hon fick köpa ett till par, sen hade hon hittat ett par hissgardiner jag letat, och inte nog med det ville hon köpa kuddar som matchade de första gardinerna, och sen ville hon köpa en matta.

Hon kom hit igår med händerna fulla med kassar, och under tiden jag jobbade idag höll dom på att göra fint här hemma. När jag kom hem möttes jag av nya gardiner, ny matta, nya kuddar, två skinnpälsar över sofforna, ljus och lite nytt till badrummet.

Och jag som bara trodde och gladdes över ett par nya gardiner, får bjuda på bilder när det är ljust ute, så bilderna blir bra.

Och inte nog med detta. En arbetskamrat kom in med två kassar som hon ville ge med, det innehöll lite gravid och amningsplagg och ett par bebisbyxor.

Verkligen en generös lördag och jag tackar och bockar :)

Inga kommentarer: