fredag 11 januari 2013

Besök hos barnmorskan

3e besöket hos barnmorskan var det idag. Fick väga mig, kolla blodtryck och kolla hb och blodsocker. Jag ska i alla fall få börja med järntabletter, men det hade jag nästan förstått eftersom bebisen i detta skede tar mycket järn, men det är bara att börja knapra (eller svälja rättare sagt).

Sen fick vi lyssna på hjärtljudet och hon kände på livmodern, jag fick känna och även Andreas. Tänk att man går runt och bär på en bebis som är ca 25 cm lång, nyss var den ju bara 8,1 mm :p

Fick moderskapsintyg som skall postas så snabbt som möjligt, lika bra att få det gjort. Och från en sak till en annan. Det vette tusan om det är Blogger eller om jag har ändrat något, men bloggbilden blir så knepig (och stor) trots att jag använt samma program att fixa dem i. Sen försvinner all text på sidan så jag vågar knappt trixa med bloggen längre, och det känns ju aptrist. Ska det tvingas se likadant ut för evigt??

Nåväl, att höra bebisen hjärtslag gjorde dagen rätt härlig, och ikväll blir det riktigt fredagsmys. Andreas kusin kommer vara med i något humorprogram  på SVT ikväll kl 21, och det får inte missas!!!

Inga kommentarer: