fredag 25 januari 2013

aktiv

                                                           Bild: Google

Nu kan jag känna bebisens sparkar/buffar allt oftare, men det sker oftast på kvällen, då jag kommit hem och satt mig i soffan, och igår var det full fart. Än så länge har den ändå varit lugn när jag ska sova, och jag har somnat väldigt snabbt och fått sova hela nätter utan att behöva kliva upp för att gå på toaletten, men de gånger jag var vaken inatt så började bebis instinktivt att börja leva rövare, så idag är jag trött.

Nu när jag sitter vid datorn är det full rulle också, men det är mysigt. Jag som sa till Andreas häromdagen att det måste vara en spökvecka eftersom det varit så lugnt i flera dagar. Och vore det inte för den lilla halsbrännan och alienmagen jag får ibland så skulle man ju lätt glömma bort att man var gravid.
Men jag klagar inte, för jag är tacksam så länge jag fortfarande är rörlig och inte har ont nånstans, för när det händer lär det bli en rejäl klagosång.

Nu ska jag försöka orka mig ut i kylan och ta tag i dagens ärenden!!

Inga kommentarer: