fredag 11 september 2009

Program som får en att agera

Lyxfällan
Så fort man ser programmet vill man betala bort alla de skulder man kan tänkas ha, och gärna på en gång.
Rent Hus
Gör att man genast börjar städa
Oprah Winfrey- Clean up your messy house
Efter någon minuts tittande börjar man gå igenom allt som ska sorteras. En hög till sparande, en hög för att ge bort och en för försäljning.Man vill inte att Peter Walsh ska komma hem till en och basunera ut hur hemskt man har det ;) men det verkar ändå fungera för folk agerar. Och Oprah jublar!
Du är vad du äter
Kakan man sitter och äter vill man genast kasta bort. Den gröna algdrycken Spirulina som Skipper tjatar om smakar skit. Jag har testat!
Biggest loser
Får en att vilja gå ut och springa en mil, synd att jag inte får anstränga mig bara.
Grannfejden
Får en att inse att det är viktigt att ha god kontakt med grannarna. Be nice, dom kan ju ta hand om posten medans man är borta ;)
Har ni nått program som ni berörs av?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja jag berörs av Anna skipper du är vad du äter jag kan bara inte förstå hur man skall bli mätt på alg blandning kryddat med mynta och kan inte låta bli att trotsa henne fast hon ju inte ens vet men att ta en extra godis bit i protest ;-).

Idol berör vågar dem så vågar jag!

Kram Anna-Lena

Camilla sa...

Anna-Lena: Protestera mera ;)