lördag 19 september 2009

Begravning


Mormor & morfar på -40 talet
Igår var det alltså begravning för vår mormor. Det var en mycket vacker stund med släkten samlad. Många tårar föll, men vi vet alla att hon har det bra var hon än är. Efter 21 år utan vår morfar får dom äntligen vara tillsammans igen.


Jag och mamma åkte dit en stund före alla andra för att fota lite i kyrkan.Vi ska göra ett eget häfte med bilder. I vanliga fall kan man köpa sånt av begravningsbyrån, men med min kamera kan vi lika gärna göra ett sådant själv.
Vår kusin A sjöng "Håll mitt hjärta", en oerhört vacker låt och hennes röst är guddomlig.

Under tiden vi var i församlingshemmet för fika hann dom begrava mormor, och innan vi åkte hem gick vi dit för att säga hej. Mormor ligger nu bredvid hennes föräldrar, ena syster och sin man.



Älsklingen var oerhört stilig i sin nya kavaj och jag hoppas få se honom i den snart igen och kanske vid ett gladare tillfälle nästa gång. På kvällen möttes släkten upp på Scandic för att äta buffé. Sen fortsatte vi det hela ute i stugan till sena natten. Det kändes iaf så eftersom man varit igång sen tidiga morgonen.
Vi saknar dig mormor!

2 kommentarer:

Anna sa...

Vilka vackra blommor på begravningen! Du var också jättefin! JObbigt med begravning men är fint också.. Ha en fortsatt trevlig helg! Kram

Camilla sa...

Anna: ja mamma gjorde det bra med allt hon valde.Helgen var lång och jag är supertrött nu, borde sova några timmar känns det som :p