lördag 26 september 2009

Loppis


utsikt från stugan
Nyss hemkommen från loppis inne i stan och kom inte hem med något som var till mig/oss. Det var alldeles för dyrt, och det reagerade Andreas också på. Halva nöjjet med loppis är ju att man ska köpa rat för en billig penning, och nu var saker som borde vara relativt billigt väldigt dyrt.
Var inte så sugen på att köpa en sliten lampskärm för 60 kr eller märkesskålar för 500:-, men vi hittade iaf en våg som Siv samlar på och den var inte i överpris.Sen även en koskål som hon ska få. Jag gick runt och tänkte "behöver jag verkligen det?" och tillslut hade man kollat igenom alla 100 stånd. Försökte leta efter tjocksockar men det fanns inte att få tag på. I vanliga fall brukar det vara nån som säljer sånt, men icket.
Loppis 101 [one-o-one]:
Ta alltid med egna påsar(det gjorde jag), hörde många som klagade på att dom inte hade något att frakta sakerna i. Rookies säger jag!
Är helt slut i benen nu, har varit igång sen imorse och nu ska vi inte göra mycket den närmaste timmen. Dagens bästa var att man fick åka gratis på bussen hela dagen, så det blev en rätt billig dag för oss :)

Inga kommentarer: