torsdag 17 september 2009

En sväng till stugan...del 3

Familjen är åter samlad och vi bestämde oss för att sova en sista gång i stugan för detta år. Mamma och pappa har slitit hårt med tapetsering och målning. Och resultatet blev jättebra, trots att det fortfarande är lite kvar att göra.

Hallen nere fick sig en rejäl omgång och nu är det mjukare och lugnare färger.


Under helgen hann jag fota massvis med bilder och får lägga upp dem i omgångar. Vi fick iaf tur med vädret och det är ju aldrig fel :)

Likaså hallen uppe blev omgjord. Nya fräscha tyger och ommöblering av möbler och vipps blev det en helt annan känsla än förut. Igår satt hela familjen samlad runt det lilla bordet, annars är matbordet nere en central samlingspunkt.
Ikväll anländer min ena morbror med familj som bor söderöver (så inatt är det deras tur att sova i stugan), Imorgon är det nämligen mormors begravning, och då kommer vi att få träffa en kusin som vi inte sett på säkert 20 år.
Min syster S har också fotat en massa och hennes blogg hittar ni på http://nygammalt.blogspot.com/ så håll utkik efter bilder där också. Men jag kommer lägga in ett gäng till när jag får tid.

2 kommentarer:

Anna (kärleksbebben) sa...

Va fint i stugan!! Jättefin stil på inredningen =) Fina bilder!
Tråkigt med begravning,beklagar sorgen!
Ha det så bra!

Camilla sa...

Anna: Ja visst blev det fint :) Längtar redan till nästa sommar då man kan spendera mer tid där, trots att varken varmvatten eller toalett/dusch finns ;)