fredag 20 november 2009

Äntligen...

När jag nästan givit upp hoppet, så ringde läkaren i eftermiddags för att berätta resultatet av PET scan undersökningen; och summa summarum var väl att det inte hade blivit sämre, lymfkörtlarna hade gått tillbaka till naturlig storlek, och man såg att inflammationen blivit längre.
Men hon påpekade att nu godtar dom inte längre att sänkan höjs. Det innebär att jag kommer att få börja med ännu en immunhämmande medicin tillsammans med Methotrexatet, och det känns sådär. Men jag kommer få mer information vid nästa läkarbesök om 2 veckor, för just nu kunde hon inte säga vilken det skulle bli, för det skulle hon läsa sig till.
Dom vet ju inte så mycket dom heller eftersom dom så sällan får patienter med den här typen av sjukdom.


Gubben jobbar så det skulle bli middag för en, men då plingade fina grannen på dörren och bjöd in mig, och det tackade man inte nej till. Sen gick jag över till gudsonen och hans familj, som jag hade lovat, det var kul att busa, men det är snäppet skönare att få komma hem till lugnet igen ;-)


Idol , lakrits och laptopen i knät, det blir min kväll tills gubben kommer hem igen.

Inga kommentarer: