onsdag 4 november 2009

det kunde ha varit speed dejting....

Det var många som tänkte som jag idag, då vi var många som trängdes i väntrummet i Blodcentralen. Självklart kom jag dit vid fel tidpunkt. Men efter 50 minuters väntande blev det min tur. Nu får vi se om det har lönat sig att öka kortisonet.
Som vanligt är det många som åker buss och det var inga undantag idag.
Bredvid mig sitter en äldre dam som hoppar av efter halva resan, i ögonvrån ser jag att en flicka tittar på mig lite då och då. När jag bara har en hållplats kvar kommer flickan fram till mig och frågar:
"kan jag få sitta bredvid dig"
"Ja det får du", svarar jag.
Hon fortsätter att titta på mig och sprutar ut en massa frågor;
Ska du av vid nästa hållplats?Fryser du?Vad heter du? hur gammal är du?
Av henne fick jag veta namn och att hon var 8 år och nyss slutat skolan för dagen. Det är inte första gången sånt här händer och gubben säger att dom verkar dras till mig som flugor till ljus.
Nu ska det bli kul att se om hon känner igen mig om jag möter henne en annan gång.
Håller på med en julklapp och den kommer att ta en evigehet att fixa. Men slutresultatet kommer bli skitbra,tror jag. Synd bara att det är långt kvar till jul.

Inga kommentarer: